Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Bona annada 2025 !

Estimats legeires del Lugarn,

             L’annada 2024 qu’acabèrem ièr foguèt politicament una de las mai destimborladas que coneguèt l’Estat francés dempuèi l’aveniment de la cinquena Republica. Quasi per miracle, e malgrat un sistèma electoral talhat sus mesura per produsir lo bipartisme esquèrra/drecha, vaquí que la classa politica francimanda deu far pròva de cooperacion e de compromeses per cada question discutida al Parlament. Es un melhorament per la democracia. D’ara enlà la classa politica jacobina deu far pròva d’imaginacion, çò que fins ara demorava fòra sas possibilitats. Alavetz, encara incapabla de mutacion, vivèm un periòde de blocatge mentre que l’Estat es a far quincanèla. Malgrat una situacion catastrofica, las crispacions partidàrias demòran de mesa. Ont aquò nos va menar en 2025 ?

            Çò de quasi aquesit es qu’al mes de junh se tornarà probablament renovelar l’Amassada Nacionala. Per quina resulta ? Plan degordit lo qu’o poiriá dire ! Una generacion novèla de deputats mai aclina a l’interés comun sortirà d’aquel eventual escrutin ? Per la classa política francimanda pas acostumada a la proporcionala, la negociacion sembla pas èsser dins son ADN. Va certanament caler mantunas generacions de politicians abans de cambiar las mentalitats.

            De mai en mai de monde se mainan qu’aquel sistèma politic jacobin es pas mai adaptat a una sana democracia. Venon de mai en mai nombroses a reclamar d’eleccions amb d’escrutins a la proporcionala e subretot la descentralisacion del poder politic. Los quitis politicians francimands pòdon pas mai negar la realitat que fa que mai un Estat es descentralisat e mens coneis los blocatges politics. L’estabilitat politica residís mai dins lo federalisme o lo confederalisme que non pas dins una dictatura ipercentralisada. Quin país al monde coneis un poder politic mai estable que la Confederacion Elvetica ? L’exemple d’aquel Estat, certanament lo mai democratic del monde, es pas qu’a qualques estiradas de París, mas non i a pas mai òrb que lo que vòl pas véser.

            Ni per aquò, lo Partit de la Nacion Occitana baissarà pas la garda en 2025. Ongan, al mes de junh, se van probablament debanar d’eleccions legislativas. S’es lo cas, en conformitat amb las decisions presa al moment de son Amassada Generala dels 7 e 8 de decembre de 2024, lo PNO i va participar amb las fòrças militantas que son las seunas. Per l’escasença torna lançar una crida a la joventut occitana per lo venir renfortir dins son accion. La defensa dels intèresses de la nacion es l’afar de totes. Mai serem a butar a la ròda mai lèu atenherem l’objectiu. La causa es possibla per aitant que n’agèssem la volontat. Es lo vòt que fasèm per aqueste Cap d’an.

            Cossí que ne vire, vos desiram a totes e als vòstres, una tras que bona annada 2025, plena de vam e uma bona santat.

 

                                    La redaccion del Lugarn

************************

Bonne année 2025 !

Chers lecteurs du Lugarn,         

          L'année 2024 que nous avons achevé hier a été politiquement une des plus erratiques qu’a connu l'État français depuis l’avènement de la Cinquième République. Presque par miracle, et malgré un système électoral taillé sur mesure pour produire le bipartisme gauche/droite, voilà que la classe politique française doit faire preuve de coopération et de compromis pour chaque question discutée au Parlement. C'est une amélioration pour la démocratie. Dorénavant la classe politique jacobine doit faire preuve d'imagination, ce qui jusqu'ici demeurait hors de ses possibilités. Alors, encore incapables de mutation, nous vivons une période de blocage alors que l'État est en train de faire faillite. Malgré une situation catastrophique, les crispations partisanes demeurent de mise. Où cela va-t-il nous mener en 2025 ?

            Ce qui est presque acquis c’est qu'au mois de juin se renouvellera probablement à nouveau l'Assemblée nationale. Pour quel résultat ? Bien malin celui qui pourrait le dire ! Une nouvelle génération de députés plus disposés à l'intérêt commun sortira-t-elle de cet éventuel scrutin ? Pour la classe politique française pas habituée à la proportionnelle, la négociation ne semble pas être  dans son ADN. Il va certainement falloir plusieurs générations de politiciens avant de changer les mentalités.

            De plus en plus de gens se rendent compte que ce système politique jacobin n'est plus adapté à une saine démocratie. Ils deviennent de plus en plus nombreux à réclamer des élections avec des scrutins à la proportionnelle et surtout la décentralisation du pouvoir politique. Les mêmes politiciens français ne peuvent plus nier la réalité qui fait que plus un État est décentralisé moins il connaît de blocages politiques. La stabilité politique réside plus dans le fédéralisme ou le confédéralisme que dans une dictature hyper-centralisée. Quel pays au monde connaît un pouvoir politique plus stable que la Confédération Helvétique ? L'exemple de cet État, certainement le plus démocratique du monde, n'est qu’à peu de distance de Paris, mais il n'y a pas plus aveugle que celui qui ne veut pas voir.

            Malgré cela, le Parti de la Nation Occitane ne baissera pas la garde en 2025. Cette année, au mois de juin, vont probablement se dérouler des élections législatives. Si c'est le cas, en conformité avec les décisions prise au moment de son Assemblée Générale des 7 et 8 décembre 2024, le PNO va y participer avec les forces militantes qui sont les siennes.À cette occasion, il lance à nouveau un appel à la jeunesse occitane pour venir le renforcer dans son action. La défense des intérêts de la nation est l'affaire de tous. Plus nous serons à pousser à la roue et plus vite nous atteindrons l'objectif. La chose est possible pour autant que nous en ayons la volonté. C'est le vœu que nous faisons pour ce jour de l'an.

            Quelle que soit la tournure des évènements, nous vous souhaitons à tous et aux vôtres, une très bonne année 2025, pleine d'entrain et une bonne santé.

 

                                        La rédaction du Lugarn

Bonne année 2025 / Bona annada 2025

Bonne année 2025 / Bona annada 2025

Tag(s) : #occitanie, #Lo Lugarn
Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :