Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Perqué los agricultors occitans de la Pièja dins lo Lauragués menèron una accion al passatge del Torn de Françalo  24 de julhet ?

Dimars passat, d’unes agricultors occitans, pròches de la Confederacion Païsana, amb de bandièras occitanas, blocaron brèvament  la 16ena estapa del Torn de França.

Causiguèron aquel biais de far perque lo passatge del Torn de França aganta la molonada, es fòrça mediatizat e es un tras que bon mejan de far coneisser lors reivindicacions que autrament demorarián inausiblas.

Lo Partit de la Nacion Occitana denoncia l’actitud dels mèdia franceses que filmèron pas que los correires arrestats e incomodats pels gas lacrimogèn de las fòrças de l’òrdre.

Aquel gas foguèt utilizat per esparpalhar los manifestants, lors balas de fen e lors fedas e desempachar lo passatge.

Aquela accion dels agricultors que foguèt denonciada per l’Occitan tarnés e ancian correire cicliste, Laurenç Jalabert, e los mèdia coma inadmissibla es del tot legitima segon lo Partit de la Nacion Occitana.

Los agricultors de la Pièja coma maites collègas lors de las autras regions occitanas volián denonciar la reforma europèa de las « zònas desfavoridas » e mai precisament contestar lo desclassament burocratic e injustificat de lor zòna de combas e vals en zòna de plana que los privariá de subvencions europèas.

Lo ministre de l’agricultura que los deviá encontrar a Carcassona  venguèt quitament pas.

Lo Torn poguèt tornar partir mas los problèmas dels agricultors, mai que mai l’installacion dels joves, dels quals lo Partit de la Nacion Occitana es completament solidari, demòran de resòlvre.

Lo Partit de la Nacion Occitana pensa que aguèssem de regions am de poders vertadièrs, aquelas negociarián amb l’Union europèa mièlhs que de París las subvencions dins l’encastre de la PAC (Politica Agricòla Comuna) e las redistribuïrián mai judiciosament.

Lo Partit de la Nacion Occitana afortís que lo centralisme estatic francés, dins l’agricultura tan coma dins totes los domènis, es contrari als intèresses dels Occitans.

Los Occitans deurián poder prene en çò sieu las decisions d’una manièra autonòma.

 

************************************

Pourquoi les agriculteurs occitans de la Piège dans le Lauragais ont-ils mené une action lors du passage du Tour de France le 24 juillet ?

 

Mardi dernier, des agriculteurs occitans, proches de la Confédération Paysanne et arborant des drapeaux occitans, ont brièvement bloqué la 16eme étape du Tour de France.

Ils ont choisi ce mode d’action parce que le passage du Tour de France, attire les foules, est fortement médiatisé et constitue un excellent moyen pour eux de faire entendre leurs revendications qui autrement resteraient inaudibles.

Le Parti de la Nation Occitane dénonce l’attitude des médias français qui n'ont filmé que les coureurs arrêtés et incommodés par les gaz lacrymogènes des forces de l’ordre.

Ces gaz ont été utilisés pour disperser les manifestants, leurs bottes de foin et leurs brebis et dégager le passage.

Cette action des agriculteurs qui a été dénoncée par l’Occitan tarnais et ancien coureur cycliste, Laurent Jalabert, et les médias comme inadmissible est tout à fait légitime aux yeux du Parti de la Nation Occitane.

Les agriculteurs de la Piège comme beaucoup de leurs collègues des autres régions occitanes voulaient dénoncer la réforme européenne des « zones défavorisées » et plus précisément contester le déclassement bureaucratique et injustifié de leur zone de vallons en zone de plaine qui les priverait de subventions européennes.

Le ministre de l’agriculture qui devait les rencontrer à Carcassonne n’est même pas venu.

Le Tour a pu repartir mais les problèmes des agriculteurs, notamment l’installation des jeunes, auxquels le Parti de la Nation Occitane exprime son entière solidarité, restent sans solution.

Le Parti de la Nation Occitane pense que si nous avions des régions avec de vrais pouvoirs, elles négocieraient avec l’Union européenne mieux que depuis Paris les subventions dans le cadre de la PAC (Politique Agricole Commune) et les redistribueraient plus judicieusement.

Le Parti de la Nation Occitane affirme que le centralisme étatique français, en agriculture comme dans tous les domaines, est contraire aux intérêts des Occitans.

Les Occitans devraient pouvoir prendre chez eux les décisions de manière autonome.

Le Parti de la Nation Occitane solidaire des agriculteurs de La Piège et du Razès

Le Parti de la Nation Occitane solidaire des agriculteurs de La Piège et du Razès

Tag(s) : #COMMUNIQUÉ (Fra ), #COMUNICAT( Oc ), #Actualités, #occitanie, #Agriculture
Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :