Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Le Partit de la Nacion Occitana, avec l’Assemblada Occitana Valadas, demande l’accélération des travaux pour le doublement du tunnel de Tende

 

         Les travaux pour mettre à deux tubes le tunnel de Tende sont une fois de plus reportés. Alors que le tunnel devait être mis en service pour la fin octobre 2023, cette ouverture a été reportée, dans le meilleur des cas à Mai 2024 et peut-être même en fin d’année 2024. En attendant c’est toute l’économie des deux vallées occitanes qui, de part et d’autre, souffre de cette incurie. À croire que les deux États font ce qu’il faut pour couper, ou à tout moins rendre difficile, les communications inter occitanes. C’est en tout cas ce que dénonce le mouvement Assemblada Occitana Vadadas dans un communiqué de presse récent que nous publions ici en français. Le Partit de la Nacion Occitana soutient, bien entendu, son action pour la reconnaissance de la nation occitane et l’autonomie politique de ses régions.

 

Tende : Un retard qui justifie l’autonomie !

 

            Ces derniers jours, de toutes parts, on prévoyait de probables retards dans la finition des travaux du tunnel de Tende bis, avec une ouverture qui serait repoussée d'octobre 2023 à mai 2024.

            Si ces dates étaient confirmées, cela signifierait qu'il ne sera pas possible d’emprunter le nouveau tunnel pendant tout l'hiver 2023-2024, avec les dommages économiques inévitables et importants que cela entrainerait pour les vallées occitanes d'Italie.

            En tant qu'Assemblada Occitana Valadas, nous ne sommes pas en mesure de définir les causes des retards mais nous voulons être le porte-parole de la colère qui se fait fortement sentir dans la vallée de la Vermenagna face à l'annonce du retard faite à ​​quelques mois seulement de l'ouverture prévue du tunnel. Il s’agit d’une colère justifiée de la population.

            Si un nouvel report de quelques mois était décidé (il y a eu un moment des rumeurs de première quinzaine de décembre 2024, en tout cas avant la semaine de Noël), ce report plus conséquent risquerait de plonger les activités économiques locales dans le rouge.

            Comme mesure compensatoire minimale, nous pensons qu'il est utile d'augmenter le service ferroviaire, de le rendre efficace et, pour encourager son utilisation, de réduire les tarifs des passagers.

            Nous pensons que la solution à de nombreux problèmes de montagne dans les vallées occitanes est une plus grande prise en compte des réalités locales avec la création d’une véritable macro-région transfrontalière qui tienne compte de la culture et les réalités de la nation occitane !

            Cette macro-région devra avoir une autonomie quasi totale et avoir autorité sur de nombreux sujets (de la santé aux transports, de l'éducation aux routes, de l'agriculture au tourisme) et disposer de ses propres (et suffisants) fonds pour résoudre les problèmes qui affectent nos vallées
Le retard (plus que probable) du second tunnel de Tende justifie donc nos demandes de plus grande autonomie !
            Nous sommes convaincus que les institutions locales doivent évaluer tous les moyens de se faire entendre, y compris celui-ci !

 ***********************

Lo Partit de la Nacion Occitana, amb l'Assemblada Occitana Valadas, demanda l'acceleracion de las òbras pel doblament del tunèl de Tenda

 

         Las òbras per metre a dos tubes lo tunèl de Tenda son un còp de mai reportadas. Mentre que lo tunèl deviá èsser mes en servici per la fin d’octòbre de 2023, aquela obertura es estada reportada, dins lo melhor dels cases a mai de 2024 e benlèu quitament en fin d'annada 2024. Entretant es tot l'economia de las doas valadas occitanas que, de part e d'autra, sofrís d'aquela incuria. Cal creire que los dos Estats fan çò que cal per copar, o a tot manca rendre dificil, las comunicacions inter occitanas. Es en tot cas çò que denóncia lo movement Assemblada Occitana Valadas dins un comunicat de premsa recent que publicam aicí en occitan. Lo Partit de la Nacion Occitana sosten, solide, son accion per la reconeissença de la nacion occitana e l'autonomia politica de sas regions.

 

Tenda : Un retard que justifica l'autonomia !

 

         D’aquesta passa, de totas parts, se prevesiá de probables retards dins la finicion de las òbras del tunèl de Tenda bis, amb una obertura que seriá rebutada d'octòbre de 2023 al mes de mai de 2024.

         S'aquelas datas èran confirmadas, aquò significariá que serà pas possible de prene lo tunèl novèl pendent tot l'ivèrn 2023-2024, amb los damatges economics inevitables e importants qu'aquò entrainariá per las Valadas Occitanas d'Itàlia.

         En tant qu’Assemblada Occitana Valadas, sèm pas en mesura de definir las causas dels retards mas volèm èsser lo pòrtaparaula de la colèra que se fa fòrça sentir dins la valada de la Vermenagna de cap a l'anóncia del retard facha a qualques meses solament de l’obertura prevista del tunèl. S'agís d'una colèra justificada de la populacion.

         S'un repòrt novèl de qualques meses èra decidit (i a agut un moment de rumors per la primièra quinzena de decembre de 2024, en tot cas abans la setmana de Nadal), aquel repòrt mai consequent riscariá de far cabussar las activitats economicas localas dins lo roge.

         Coma mesura compensatòria minimala, pensam qu'es util d'aumentar lo servici ferroviari, de lo rendre eficaç e, per encoratjar son utilizacion, de redusir las tarifas dels passatgièrs.

         Pensam que la solucion a de nombroses problèmas de montanha dins las Valadas Occitanas es una mai granda presa en compte de las realitats localas amb la creacion d'una vertadièra macro-region transfrontalièra que tenga compte de la cultura e las realitats de la nacion occitana !

         Aquela macro-region deurà aver una autonomia quasi totala e aver autoritat sus de nombroses subjèctes (de santat als transpòrts, de l'educacion a las rotas, de l'agricultura al torisme) e dispausar de sos pròpris (e sufisents) fons per resòlvre los problèmas que ne patisson nòstras valadas

Lo retard (mai que probable) del segond tunèl de Tenda justifica donc nòstras demandas d’una mai granda autonomia !

         Sèm convençuts que las institucions localas devon evaluar totes los mejans de se far entendre, e mai aqueste !

tunnel de Tende

tunnel de Tende

Tag(s) : #COMMUNIQUÉ (Fra ), #COMUNICAT( Oc ), #économie
Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :