Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Communiqué de presse du 10 octobre 2022

Lo P.N.O. sosten las revendicacions del Collectiu Occitan

 

            Al moment ont lo govèrn vòl presentar una lei novèla sus l’audio-visual, lo Collectiu Occitan se reviscòla.

Lo Collectiu Occitan es una plataforma de revendicacions[1] virada cap a l’audiovisual elaborada per mantunas associacions e partits politics occitans o pas[2]. Foguèt creada en 2019 e organisèt ja a l’epòca diferentas accions de sensibilizacion populara resumidas jos l’eslogan « L’occitan cada jorn a la television ». Lo Partit de la Nacion Occitana ne foguèt part prenenta tre la debuta. Participèt a las manifèstacions popularas e a la campanha de sollicitacion de las comunas per que deliberèssen e votèssen de mocions de sosten a una difusion jornalièra de l’occitan sus la cadenas de television e las antenas de ràdio del servici public. Una campanha que foguèt fòrça capitada, mas que coma de costuma, recebèt pas que lo mesprètz de las autoritats opressivas.

            Aqueste combat per l’occitan dins los mèdias foguèt subtament interromput per la pandèmia de la covid-19. Torna prene tre lo dimècres 23 de novembre de 2022. De conferéncias de premsa serán organizadas, d’entrevistas amb los caps d’establiment dels mèdias del servici public serán sollicitadas e apevadas per de recampaments populars devant los dichs establiments. Aqueles acamps prendrán, coma tres ans fa, la forma d’aperitius revendicatius. Aquelas manifèstacions an per tòca de far la demonstracion de la demanda sociala per una vertadièra politica de resocializacion de la lenga nòstra.

            Son ja prevists pel 23 de novembre de 2022 a miègjorn d’aperitius revendicatius davant los locals de França 3 a Tolosa e a Montpelhièr, mas lo Collectiu a vocacion a s’espandir sus l’ensems de l’espaci nacional occitan (Bordèu, Marselha, Clarmont d’Auvèrnha e Lemòtges).

            Conscient qu’obtendrem pas que çò que revendicarem, lo Partit de la Nacion Occitana demanda a sos sòcis, sos simpatisants e a totes los Occitans d’i participar d’un biais actiu amb bandièras e bandairòlas.

            Amb lo Collectiu Occitan e lo Partit de la Nacion Occitana volèm « L’occitan cada jorn a la television » !    

[1] Demest las reivindicacions : una preséncia consequenta e quotidiana de la lenga nòstra sul malhum dels mèdias del servici public e mai que mai de França 3 e las antenas localas de Ràdio França.

[1] I participan ara per ara (mas la tièra se pòt enriquesir): L’Institut d’Estudis Occitans, lo Felibritge, la confederacion Calandreta, Convergéncia Occitana de Tolosa, lo Congrés, Batir, País Nòstre, lo Partit Occitan, lo Partit de la Nacion Occitana e la federacion centroccitana de Euròpa Ecologia Los Verds.

Le P.N.O. soutient les revendications du Collectif Occitan

Au moment où le gouvernement veut présenter une nouvelle loi sur l’audiovisuel, le Collectif Occitan se réactive.

Le Collectif Occitan est une plateforme de revendications (1) tournées vers l’audiovisuel élaborée par de nombreuses associations et partis politiques occitans ou pas (2).

Elle avait été créée en  2019 et avait déjà organisé à l’époque différentes actions de sensibilisation populaire résumées sous le slogan « L’occitan tous les jours à la télévision ». Le Parti de la Nation Occitane en a fait partie dès le début. Il a participé aux manifestations populaires et à la campagne de sollicitation des communes afin qu'elles délibèrent et votent des motions de soutien à une diffusion quotidienne de l'occitan sur les chaînes de télévision et les antennes de radios du service public. Une campagne qui a été très réussie, mais qui comme d'habitude n'a reçu que le mépris des autorités oppressives.

Ce combat pour l'occitan dans les médias a été subitement interrompu par la pandémie de la covid-19. Il reprend dès mercredi 23 novembre 2022. Des conférences de presse seront organisées, des interviews avec les chefs d'établissement des médias du service public seront sollicitées et appuyées par des rassemblements populaires devant les dits établissements. Ces rassemblements prendront, comme trois ans en arrière, la forme d'apéritifs revendicatifs.

Ces manifestations ont pour but de démontrer qu'il y a une demande sociétale pour une authentique politique de resocialisation de l'occitan.

Sont déjà prévus pour le 23 novembre 2022 à midi des apéritifs revendicatifs devant les locaux de France 3 à Toulouse et à Montpellier, mais le Collectif Occitan a vocation à s'étendre sur l'ensemble de l'espace national occitan (Bordeaux, Marseille, Clermont-Ferrand et Limoges).

Conscient que nous n’obtiendrons pas ce que nous revendiquons, le Parti de la Nation Occitane demande à ses adhérents, ses sympathisants et à tous les Occitans d'y participer d'une façon active avec des drapeaux et des banderoles.

Avec le Collectif Occitan et le Parti de la Nation Occitane, nous voulons « L’occitan tous les jours à la télévision » !

1. Parmi les revendications : une présence conséquente et quotidienne de notre langue (l'occitan) sur le réseau des médias du service public, et en particulier France 3 et les antennes locales de Radio France.

2. Y participent en ce moment (mais la liste peut s'enrichir) : L'Institut d'Études Occitanes, le Félibrige, la Confédération Calandreta, Convergence Occitane de Toulouse, le Congrès, Bastir Occitanie, País Nòstre, Le PNO (Parti de la Nation Occitane), le Parti Occitan (POC) et la fédération de la région Occitanie de EÉLV.

Collectiu Occitan / Collectif Occitan

Collectiu Occitan / Collectif Occitan

Tag(s) : #COMUNICAT( Oc ), #COMMUNIQUÉ (Fra ), #occitanie
Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :