Se ven de debanar lo tresen referendum de descolonizacion en Canaquia. Los independentistas avián apelat los Canacs a boicotar l’escrutinh, çò que faguèron.
La participacion foguèt de 43,87 % solament e lo « non a l’independéncia » obtenguèt, coma dins las piègers dictaturas, 96,50 % dels sufragis exprimits,
Sens suspresa, tota la classa politica francesa, se regaudís que Canaquia demòre francesa sens l’aprobacion dels Canacs, populacion autoctòna.
Los independentistas canacs avián demandat lo repòrt de la consulta aprèp las eleccions presidencialas de 2022, vist lor situacion sanitària desastrosa deguda al covid-19.
Mas França mantenguèt lo referendum.
Per lo Partit de la Nacion Occitana, es una decision vergonhosa per d’organizar un escrutinh de descolonizacion sens los colonizats !
Es una pròva suplementària que França preferís riscar una reaccion violenta dels Canacs puslèu que de descolonizar e renonciar a sos interèsses economics e geopolitics.
Es una leiçon pels Occitans e los autres pòbles de l’Estat francés.
Malgrat la satisfaccion de l’actual president de la Républica francesa, lo procèssus d’autodeterminacion de Canaquia es pas acabat.
Es un drech imprescriptible per totes los pòbles de dispausar d’eles-meteisses.
L’avenidor de l’archipèl depend de la volontat de totes sos estatjants e pas sonque dels partidaris de la colonizacion. Lo territòri es a descolonizar e o sarà un jorn o l’autre amb lo sosten total del Partit de la Nacion Occitana.
Combien de temps la Kanaky restera-t-elle française ?
Le troisième référendum de décolonisation vient de se dérouler en Kanaky.
Les indépendantistes avaient appelé les Canaques à boycotter le scrutin, ce qu’ils firent.
La participation a été de 43,87 % seulement et le « non à l’indépendence » a obtenu, comme dans les pires dictatures, 96,50 % des suffrages exprimés.
Sans surprise, toute la classe politique française, se réjouit que la Kanaky reste française sans l’approbation des Canaques, population autochtone.
Less indépendantistes canaques avaient demandé le report de la consultation après les élections présidentielles de 2022, vu leur situation sanitaire désastreuse due au covid-19.
Mais la France a maintenu le référendum.
Pour le Parti de la Nation Occitane, c’est une décision honteuse d’organiser un scrutin de décolonisation sans les colonisés !
C’est une preuve supplémentaire que la France préfère risquer une réaction violente des Canaques plutôt que décoloniser et renoncer à ses intérêts économiques et géopolitiques.
C’est une leçon pour les Occitans et les autres peuples de l’État français.
Malgré la satisfaction de l’actuel président de la République française, le processus d’auto-détermination de la Kanaky n’est pas terminé.
C’est un droit imprescriptible pour tous les peuples de disposer d’eux-mêmes.
L’avenir de l’archipel dépend de la volonté de tous ses habitants et pas seulement des partisans de la colonisation. Le territoire est à décoloniser et le sera un jour ou l’autre avec le soutien total du Parti de la Nation Occitane.
15/12/21