Comunicat de premsa del 26 d’octobre de 2021
Aqueste dimars 19 d’octobre de 2021, lo Burèu politic del FLNKS se recampèt en videoconferéncia per examinar la situacion politica del país e mai que mai son eventuala participacion al tresen e ultim referendum d’independéncia previst pel 12 de decembre de 2021.
Aquel acamp se debanèt aprèp que las compausantas del FLNKS ajan rescontrat lo ministre francés de las Oltra-Mars. De las discutidas ne sortiguèt que l’Estat francés ocupant vòl a tot còst manténer la consultacion malgrat la pandemia de la COVID-19 qu’entrepacha bravament de menar una campanha d’opinion normala (cobrifuòcs e confinaments a repeticion).
En seguida d’una fina analisi, lo Burèu politic del FLNKS constata que lo govèrn francés s’entestardís, en plena campanha per las eleccions presidencialas a voler jogar l’avenidor de Canaquia sus de consideracions blosament politicianas e franco-francimandas. Lo Partit de la Nacion Occitana denóncia aquel biais de far que vòl privar Canaquia d’una consultacion equitabla que se deuriá debanar aprèp una campanha electorala menada dins de bonas condicions, çò qu’es pas mai possible actualament vist la situacion sanitària del país.
Lo FLNKS demanda que la consulta siá reportada dins lo temps. Se fa de pensaments se, per malastre, èra mantenguda al 12 de decembre de 2021 e qu’al lendeman del vòte las resultas sián contestadas. En consequéncia, demanda a totes sos grops constitutius de participar pas a una eventuala consulta que se poiriá debanar lo 12 de decembre de 2021. Lor demanda de s’inscriure dins una demarcha de non-participacion a cap de campanha electorala s’aquesta data es mantenguda per l’Estat colonial.
Enfin, dins son comunicat de premsa del 20 d’octobre de 2021, lo FLNKS demanda que la consulta tocant a l’accession de Canaquia a la seu plena sobeiranetat e independéncia siá reportada aprèp las eleccions presidencialas e legislativas francesas de l’an 2022.
Fidèl a la seu politica de solidaritat inter-nacionalista, lo Partit de la Nacion Occitana sosten las decisions presas per lo FLNKS. Condamna un còp de mai la politica imperialista de l’Estat francés en Canaquia e pertot dins lo monde, coma a totjorn condemnat los imperialismes, quines que sián, pertot sus la planeta. Canaquia es estada victima d’una politica de poblament tre 1962 amb per tòca avoada de metre en minoritat numerica los Canacs dins lor pròpri país e, per tal, los empachar d’accedir democraticament a l’independéncia. Lo FLNKS e lo PNO an consciéncia del maquiavelisme de l’imperialisme francés en òbra dins totas sas colonias, que sián ancianas o recentas, que se trobèssen oltra mars o en Euròpa, coma Occitània.
Los pòbles oprimits se devon pas daissar embelinar per la mediocritat dels mèdias franceses al servici de la dòxa supremacista qu’ensajan de far dintrar totòm dins lo grand barnum de las eleccions presidencialas.
Lo Partit de la Nacion Occitana exigís lo drech per totas las nacions a lor autodeterminacion. Visca Canaquia e Occitània independentas ! Visca la solidaritat inter-nacionalista !
Communiqué de presse du 26 octobre 2021
Le Parti de la Nation Occitane soutient
le Front de Liberation Nationale KanaK Socialiste
Le mardi 19 octobre 2021, le Bureau politique du FLNKS s’est réuni en vidéoconference pour examiner la situation politique du pays et principalement son éventuelle participation au troizième et ultime référendum sur l’indépendance prévu le 12 décembre 2021.
Cette réunion s’est déroulée après que les composantess du FLNKS aient rencontré le ministre français des Outre-Mer. Il est ressorti des discussions que l’État français occupant veut absolument maintenir la consultation malgré la pandémie de COVID-19 qui empêche de mener une campagne d’opinion normale (couvres-feux et confinements à répétition).
À la suite d’une fine analyse, le Bureau politique du FLNKS constate que le gouvernement français s’entête, en pleine campagne pour les élections présidentielles à vouloir jouer l’avenir de la Kanaky sur des considérations purement politiciennes et franco-françaises.
Le Parti de la Nation Occitane dénonce cette manœuvre qui veut priver la Kanaky d’une consultation équitable qui devrait se dérouler après une campagne électorale menée dans de bonnes conditions, ce qui n’est plus possible actuellement vu la situation sanitaire du pays.
Le FLNKS demande que la consultation soit reportée dans le temps. Il se fait du souci si, par malheur, elle était maintenue au 12 décembre 2021 et qu’au lendemain du vote les résultats soient contestés. En conséquence, il demande à tous les groupes qui le constituent de ne pas participer à une éventuelle consultation qui pourrait se dérouler le 12 décembre 2021. Il leur demande de s’inscrire dans une démarche de non-participation a la campagne électorale si cette date est maintenue par l’État colonial.
Enfin, dans son communiqué de presse du 20 octobre 2021, Le FLNKS demande que la consultation concernant l’accession de la Kanaky à sa pleine souveraineté et indépendance soit reportée après les élections présidentielles et législatives françaises de 2022.
Fidèle à sa politique de solidarité inter-nationaliste, le Parti de la Nation Occitane soutient les décisons prises par le FLNKS. Il condamne une fois de plus la politique impérialiste de l’État français en Kanaky et partout dans le monde, comme il a toujours condamné les impérialismes, quels qu’ils soient, partout sur la planète. La Kanaky a été victime d’une politique de peuplement dès 1962 avec pour but avoué que les Canaques soient en minorité numérique dans leur propre pays et ainsi les empêcher d’accéder démocratiquement à l’indépendance.
Le FLNKS et le PNO ont conscience du machiavélisme de l’impérialisme français à l’œuvre dans toutes ses colonies, qu’elles soient anciennes ou récentes, outre-mer ou en Europe comme l’Occitanie.
Les peuples opprimés ne doivent pas se laisser embobiner par la médiocrité des médias français au service de la doxa suprémaciste qui essaient de faire rentrer tout le monde dans le grand barnum des élections présidentielles.
Le Parti de la Nation Occitane soutient le droit de toutes les nations à l’autodétermination. Vive la Kanaky et l’Occitanie indépendantes ! Vive la solidarité inter-nationaliste !