Nòstra Dòna de París
Lo Partit de la Nacion Occitana deplòra la destruccion parciala de la catedrala Nòstra Dòna de París, pèrda immensa pel patrimòni de l’umanitat, d’Euròpa e de la republica francesa.
Aquel dramatic eveniment pòt pas daissar cap d’Occitan indiferent, quitament se se reconeis pas ni dins la glèisa catolica nimai dins la nacion francesa.
Nòstra Dòna de París serà sens dobte reconstrüida amb l’ajuda de l’Estat francés, dels ciutadans e de las entrepresas d’aquel Estat e del mond entièr.
Lo Partit de la Nacion Occitana es solidari d’aquela emocion e d’aquel vam.
Pasmens, lo Partit de la Nacion Occitana desira rapelar son estacament a un autre patrimòni, inscrich dins la constitucion de la republique francesa, aquel de las lengas autoctònas de França, dichas « regionalas », demest lasqualas la lenga occitana.
D’efièch, aquel patrimòni lingüistic e cultural es el tanben gravament menaçat, sa subrevida es precària.
Luènh de l’aparar, l’Estat francés trabalha per lo desrabar, especialament lo ministre de l’educacion amb la reforma del licèu, sens qu’aquò esmòga los mèdia otra mesura.
Nòstre país occitan perdèt sa sobeiranitat al l’Edat mejan e se vejèt impausar la lenga del venceire, lo francés al tèrme d’una guèrra de conquista despietadosa e de destruccions de nòstre patrimòni, una guèrra volontariament passada per malha dins los manuals d’istòria de la republica francesa.
Lo desrabatge de nòstra lenga seriá l’acabament d’aquel etnocidi.
Lo Partit de la Nacion Occitana reivindica coma primièr pas d’una reparacion istorica, la transformacion de la republique francesa en una republica « girondina » que respècte e promòga la diversitat lingüistica e culturala de França.
S’asocia a l’emocion legitima de totes los e las que ploran una catadrala macada e a lor vam per la reconstruccion.
Denóncia çaquela la trapèla coloniala d’una solidaritat a sens unic e exigís la reciprocitat : que l’Estat francés prenga de mesuras concretas mostrant que respècta vertadièrament Occitània, sa lenga e sa cultura tanplan coma las de totes los pòbles de França.
Le Parti de la Nation Occitane déplore la destruction partielle de la cathédrale Notre Dame de Paris, perte immense pour le patrimoine de l’humanité, de l’Europe et de la république française. Ce dramatique évènement ne peut laisser aucun occitan indifférent, même s’il ne se reconnaît ni dans l’église catholique ni dans la nation française.
Notre Dame de Paris sera sans doute reconstruite avec l’aide de l’État français, des citoyens et des entreprises de cet État et du monde entier. Le Parti de la Nation Occitane est solidaire de cette émotion et de cet élan.
Toutefois, le Parti de la Nation Occitane souhaite rappeler son attachement à un autre patrimoine, inscrit dans la constitution de la république française, celui des langues autochtones de France, dites « régionales », dont la langue occitane. En effet ce patrimoine linguistique et culturel est lui aussi gravement menacé, sa survie est précaire. Loin de le protéger, l’État français œuvre à son éradication, notamment le ministre de l’éducation avec la réforme du lycée, sans que cela émeuve les médias outre-mesure.
Notre pays occitan a perdu sa souveraineté au Moyen Âge et s’est vu imposer la langue du vainqueur, le français au terme d’une guerre de conquête impitoyable et de destructions de notre patrimoine, une guerre passée sous silence dans les manuels d’histoire de la république française. L’éradication de notre langue parachèverait cet ethnocide.
Le Parti de la Nation Occitane revendique comme premier pas d’une réparation historique, la transformation de la république française en une république « girondine » qui respecte et promeuve la diversité linguistique et culturelle de la France.
Il s’associe à l’émotion légitime de tous ceux et celles qui pleurent une cathédrale meurtrie et à leur élan pour sa reconstruction. Il dénonce cependant le piège colonial d’une solidarité à sens unique et exige la réciprocité : que l’État français prenne des mesures concrètes montrant qu’il respecte réellement l’Occitanie, sa langue et sa culture ainsi que celles de tous les peuples de France.