Le PNO prend acte de la victoire du Brexit qui pourrait être suivie d'autres sorties de l'Union européenne si des référendums étaient organisés tant l'euroscepticisme et la xénophobie gagnent du terrain, y compris dans l'État français. Les citoyens de l'UE éprouvent de la défiance vis à vis des institutions européennes et ont le sentiment que sur des sujets qui impactent leur vie quotidienne : l'intégration économique, l'euro, la crise migratoire, l'Europe n'arrive pas à trouver de solutions. Il s'agit plus d'un rejet de l'Europe tel qu'elle est et de sa bureaucratie hors-sol que du rejet d'un projet européen auquel la plupart des États n'ont pas associé les peuples.
Pour la Grande Bretagne, le divorce est consommé entre l'Écosse europhile et l'Angleterre europhobe et cela laisse augurer un nouveau référendum et le choix de l'indépendance. Cette issue est aussi possible, quoiqu'à plus long terme pour le Pays de Galles et l'Irlande du Nord qui pourrait alors être réunifiée avec la république d'Irlande. Le Brexit annonce donc peut-être la fin du Royaume Uni.
Le Parti de la Nation Occitane est favorable à l'indépendance de l'Écosse , du Pays de Galles dans l'Europe et à la réunification de l'Irlande.
Le Parti de la Nation Occitane souligne aussi l'urgente nécessité d'une refondation de l'Europe par une meilleure intégration économique et sociale, une fédéralisation et la prise en compte des peuples plutôt que des États
Lo Partit de la Nacion Occitana e lo Brexit
Lo PNO constata la victòria del Brexit que podria èsser seguida d'autras sortidas de l'Union Europenca se de referendums èran organizats tant l'euròscepticisme coma la xenofobia i son dels grands, amai dins lo quite Estat Francés. Los ciutadans de l'U.E. son tras que desfisoses cap a las institucions europencas e an lo sentiment que per de subjèctes que pertòcan lor vida de cada jorn coma : L'integracion economica, l'èuro, la crisi migratòria, Euròpa s'i escad pas a trobar solucions. Se tracha mai d'un regèt d'Euròpa tala qu'es amb la sia burèucracia fòra sòl que del regèt d'un pregit europenc que la magèr part dels Estats i an pas associats los pòbles.
Per Granda Bretanha, lo divòrci es definitiu entre Escòcia l'eurofila e Anglatèrra l'eurofòba e aquò daissa soscar per un novèl referendum e la causida de l'indépendéncia. Aqueste camin es possible tanben, mas amb mai de temps pel Pais de Galla e Irlanda del Nòrd que se podria reunificar damb la republica d'Irlanda. Lo Brexit es benlèu l'anoncia de la tota fin del Reialme Unit.
Lo Partit de la Nacion Occitana es a favor del'independéncia d'Escòcia, del Pais de Galla dins Euròpa e per la reunificacion d'Irlanda.
Pel Partit de la Nacion Occitana, tornar fondar Euròpa es una necessitat de las urgentas per una melhora integracion economica e sociala,una federalizacion e la presa en compte dels pòbles puslèu que dels Estats.