Comunicat de premsa del
Partit de la Nacion Occitana (P.N.O)
(La draduction française suit l'original)
Lo Partit de la Nacion Occitana favorable al barratge de Sivens
A la debuta del projècte (la comission d'enquista es de 2012), qualques ribairencs del futur barratge se recampèron en associacion de defensa. Lor vigilància, indispensabla en democracia, permetèt d'impausar als portaires del projècte que la legislacion en vigor siá rigorosament respectada e aplicada.
Mas lèu los Occitans de l'endrech foguèron despassats per una volada d'ecologistas "professionals" venguts d'un pauc de pertot en França. Aquel monde comencèron per venir ocupar fisicament lo terren sens que degun lor age demandat quicòm. En meteis temps copavan los camins de l'endrech. Confrontats als metòdes autoritaris e dangeiroses d'aquel monde, los estatjants de l'endrech demandèron la protècion de las fòrças de l'òrdre. D'unes ribairencs, pr'aquò directament concernits per la bastison del barratge, descorats, quitèron de militar contra la bastison del barratge.
Las practicas de terren dels novèls venguts (per d'unes de marginals que van d'ocupacions en ocupacions) foguèron violentas tre lor arribada. Violéncias verbalas envèrs d'unes ribairencs als quals lor foguèt reprochat de "saber pas resistir". Seriá plan long de far lo decompte de totas lors malafachas dins lo país: veituras pinturluradas, parabrisas embrenicats, veirinas de magasins espetadas a Galhac, etc…
Un comportament irresponsable que susprenguèt tot lo monde. Un biais de far que truquèt los quitis ecologistas locals. Los sacamands foguèron lèu fòragetats per la granda majoritat dels Albigeses. A tal punt que lo 4 d'octobre de 2014 una manifèstacion de protèsta contra lo barratge de Sivens recampèt pas que 400 personas. Pauques foguèron los Albigeses que participèron al passa-carrièra. La cèrca contunha de provocacions e d'afrontaments contra la fòrças de l'òrdre riscava de desembocar sus un drama. Çò que malurosament manquèt pas d'arribar.
Causa coneguda siá: Tre la debuta le comitat Albigés del Partit de la Nacion Occitana foguèt favorable al projècte. Per principi aculhís favorablament tot agenciament adeqüat del territòri de la conmarca. Per nautres es una question de progrès e de desvolopament economic. En l'abséncia de dificultat tecnica, la bastison del barratge de Sivens deu èsser menat a cima. Las condicions geologicas e ecologicas permetent, aprèp los qualques acapçaments ja realizats, la construccion de la restanca, cap d'argument seriós s'opausa pas mai a l'acabament del projècte. Los trabalhs devon contunhar segon lo calendièr prealablament establit.
Ça que la, lo comitat formula de resèrvas tocant al plan de finançament de l'investiment e del foncionament de l'obratge. Segon la règla que vòl que l'abenaire deu èsser lo pagaire, demanda a çò que la màger part de l'envestiment e la totalitat del foncionament de l'utís siá pres en carga pels organismes professionals que van beneficiar de l'estructura. Las modalitats de financiament devon èsser rectificadas. De modificacions son encara e totjorn possiblas.
Traduction de l'occitan:
Le Partit de la Nacion Occitana favorable à la construction du barrage de Sivens
Au début du projet (la commission d'enquête date de 2012), quelques riverains du futur barrage créèrent une association de défense. Leur vigilance, indispensable en démocratie, permit d'imposer aux porteurs du projet le respect de la législation en vigueur concernant ce genre de construction.
Mais très vite les Occitans de l'endroit furent dépassés par un groupe d'écologistes "professionnels", venus d'un peu partout en France. Ces gens-là commencèrent par occuper physiquement le terrain. En même temps ils barraient les chemins. Confrontés à ces méthodes autoritaires et dangereuses pour la paix civile, les habitants des environs furent contraints de demander la protection des forces de l'ordre. Des riverains, pourtant directement concernés par la construction du barrage, découragés, arrêtèrent de militer contre le barrage.
Les pratiques de terrains des nouveaux venus (pour quelques uns des marginaux qui vont d'occupation en occupation) furent violentes dès leur arrivée. Certains riverains furent victimes de violences verbales. Il serait trop long de faire le décompte des méfaits occasionnés par les occupants du Testet: Voitures bombée à la peinture, parebrises cassés, vitrines brisées à Gaillac, etc…
Un comportement irresponsable qui surprit tout le monde. Une façon d'agir que reprouvent les écologistes locaux les plus sensés. Les occupants furent d'emblée rejetés par la grande majorité des habitants du département. A tel point que le 4 octobre 2014 une manifestation de protestation contre le barrage de Sivens ne réunît que 400 personnes.
Fort peu furent les habitants du pays qui y participèrent. La recherche permanente de la provocation et de l'affrontement contre les forces de l'ordre risquait de déboucher sur un drame. Ce qui malheureusement ne manquât pas d'arriver.
Dès le début du projet, le comité albigeois du Partit de la Nacion Occitana (P.N.O.) y fût favorable. Nous accueillons favorablement tout aménagement adéquat du territoire. Pour nous il s'agit d'une question de progrès et de développement économique. En l'absence de difficulté technique, la construction du barrage de Sivens doit être menée à son terme. Les conditions géologiques et écologiques permettant, après quelques aménagements déjà réalisés, la construction de la digue; aucun argument sérieux ne s'oppose plus à l'achèvement du projet. Les travaux doivent continuer selon le calendrier préalablement établit.
Cependant, le P.N.O. formule des réserves concernant le plan de financement de l'investissement et du fonctionnement de l'ouvrage. Selon la règle qui veut que l'utilisateur doit être le payeur, le comité demande que la majeure partie de l'investissement et la totalité des frais de fonctionnement de l'outil soit pris en charge par les organismes professionnels qui vont bénéficier de la structure. Les modalités de financement du projet devront être rectifiées. Des modifications et ajustements son encore et toujours possibles.