Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Réponse à l’Assemblada Occitana

Le communiqué de l’Assemblada Occitana intitulé : Le groupe “País Nòstre” crée un scandale et s’autoexclut du mouvement occitaniste constitue une critique très sévère et injustifiée, à notre sens, de “País Nòstre”. Elle péche au départ par manque de précision. En effet, ce n’est pas “Occitanie País Nòstre” (le mouvement occitaniste) ni le “País Nòstre” historique (association languedocienne créée par Jean-Pierre Laval) qui participent à la fédération régionaliste “Pays Unis” qui vient de voir le jour mais “Bastir Occitanie” même si des membres de ce mouvement sont également au bureau de “Occitanie País Nòstre”

Le problème pour l’Assemblada Occitana est la présence dans cette fédération “Pays Unis” du mouvement Prouvènço Nacioun qui fait du provençal, du nissart et du vivaro-alpin des langues distinctes de l’occitan et de la Provence une nation, ce qui va à l’encontre de l’ethnisme de François Fontan. Pour le Parti de la Nation Occitane, la Provence fait partie de l‘Occitanie, et le provençal dans toutes ses variantes est un dialecte de la langue occitane.

L’examen du site Web de “Prouvènço Nacioun” ne révèle pas un anti-occitanisme primaire du style “Collectif Provence”.

D’ailleurs, est-il indispensable que les partis ou mouvements composant la fédération “Pays Unis” soient d’accord sur tout ? Pour prendre l’exemple du Parti breton, celui-ci est pour la Bretagne historique du duché alors que le Parti de la Nation Occitane est pour la Bretagne ethno-linguistique qui n’inclut ni Rennes ni Nantes. Cela ne doit pas nous empêcher de travailler avec eux sur ce qui nous réunit.

Pour en revenir à la Provence, feu Jacques Ressaire, ex président du Parti de la Nation Occitane, pensait que le développement de l’indépendantisme en Occitanie pourrait être assez inégal selon les régions. Il n’excluait pas l’émergence d’un indépendantisme provençal.

Une position selon le modèle de l’Assemblada occitana consisterait à condamner Puigdemont pour avoir proclamé l'indépendance d'une Catalogne réduite à la Generalitat, en "trahissant" Baléares, Pais Valenciá, Rossellò etc.

Le dogmatisme de l'AO témoigne d'une volonté d'usurper une représentativité de l'indépendantisme occitan.

L’Assemblada occitana se croit autorisée à décréter que “Bastir Occitanie” qu’elle confond avec "País Nòstre” s’auto-exclut du mouvement occitan et invite les autres composantes du mouvement politique occitan à dénoncer ces traitres. L’Assemblada Occitana dont le rôle devrait être de rassembler tous les militants occitans en fait les divise entre “bons” et “mauvais”.

Le Parti de la Nation Occitane désapprouve donc le communiqué lapidaire de l’Assemblada Occitana et ne le co-signera pas.

Quant à la question de l’adhésion éventuelle du Parti de la Nation Occitane à la fédération “Pays Unis”, elle mérite réflexion et fera l’objet d’un débat au sein du Parti.

Un débat d’autant plus nécessaire que l’adhésion du PNO à RPS est toujours bloquée par son président, l’Occitan Gustau Alirol. Pays Unis peut devenir un RPS bis dans lequel le PNO pourrait facilement entrer.

21/01/22

*****************************

Responsa a l’Assemblada Occitana

Lo comunicat de l’Assemblada Occitana intítolat : Lo grop “País Nòstre” crea un escandòl e s’autoexclutz del movement occitanista es una critica plan severa e injustificada, a nòstre vejaire, de “País Nòstre”. D’en primièr, peca per manca de precision. En efièch, es pas “Occitània País Nòstre” (lo movement occitanista) nimai lo “País Nòstre” istoric (associacion lengadociana creada per Joan-Pèire Laval) que participan a la federacion regionalista “Pays Unis” que ven d’espelir mas “Bastir Occitània” quitament se de sòcis d’aquel movement son tanben al burèu de “Occitània País Nòstre”

Lo problèma per l’Assemblada Occitana es la preséncia dins aquela federacion “Pays Unis” del movement Prouvènço Nacioun que fa del provençal, del nissarte e del vivaro-alpenc de lengas distinctas de l’occitan e de la Provença una nacion, çò que va encontre de l’etnisme de Francés Fontan. Per lo Partit de la Nacion Occitana, la Provença fa partida d’Occitània, e lo provençal dins totas sas variantas es un dialècte de la lenga occitana.

L’estudi del siti Oeb de “Prouvènço Nacioun” revèla pas un anti-occitanisme primari de l’estil del “Couleitiéu Prouvènço”.

D’alhors, es indispensable que los partits o movements que compausan la federacion “Pays Unis” sián d’acòrdi sus tot ?

Per prene l’exemple del Parti Breton, aqueste es per la Bretanha istorica del Ducat mentre lo Partit de la Nacion Occitana es per la Bretanha etno-lingüistica que inclutz ni Rennes nimai Nantas. Aquò nos deu pas empachar de trabalhar amb eles sus çò que nos reünís.

Per tornar a Provença, lo paure Jaume Ressaire, ex president del Partit de la Nacion Occitana, pensava que lo desvolopament de l’independentisme en Occitània poiriá èsser pro desparièr segon las regions. Exclusiá pas l’emergéncia d’un independentisme provençal.

Una posicion segon lo modèl de l’Assemblada occitana consistiriá a condemnar Puigdemont per aver proclamat l'independéncia d'una Catalonha reduita a la Generalitat, en "traïssent" Balearas, Pais Valenciá, Rossellò etc.

Lo dogmatisme de l'AO mòstra una volontat d'usurpar una representativitat de l'independentisme occitan.

L’Assemblada occitana se crei autorizada a decretar que “Bastir Occitània” que confond amb “País Nòstre” s’auto-exclutz del movement occitan e invita las autras compausantas del movement politic occitan a denonciar aqueles traites. L’Assemblada Occitana dont lo ròtle deuriá èsser de recampar totes los militants occitans en fach los devesís entre “bons” et “marrits”.

Lo Partit de la Nacion Occitana desaprova donc lo comunicat lapidari de l’Assemblada Occitana e lo co-signarà pas.

Per quant a la question de l’adesion eventuala del Partit de la Nacion Occitana a la federacion “Pays Unis”, i cal soscar e serà l’objècte d’una discutida al dintre del Partit.

Una discutida d’autant mai necessària que l’adesion del PNO a RPS es totjorn blocada per son president, l’Occitan Gustau Aliròl. Pays Unis pòt venir un RPS bis dins loqual lo PNO podriá dintrar aisidament.

21/01/22

                                     *************************************************************

Le groupe “País Nòstre” crée un scandale et s’auto-exclut du mouvement occitaniste

Nous venons d’apprendre que le groupe politique “País Nòstre” (qui se fait appeler “Occitanie País Nòstre”) vient de faire une alliance avec un autre groupe politique, “Provença Nacion” (“Prouvènço Nacioun”).

Or, on sait que le groupe “Provença Nacion” a des positions hostiles à l’unité de la langue occitane: “Provença Nacion” prétend que le provençal ne serait pas dans la langue occitane: cette position fantaisiste est en contradiction avec l’occitanité du provençal qui est affirmée depuis longtemps per les linguistes, par Robèrt Lafont, par Frederic Mistral, par le Félibrige, par l’Institut d’études occitanes (IEO), par le Conseil de la langue occitane (CLO) et par les ministères de la culture et de l’éducation.

L’erreur de “Provença Nacion” peut s’expliquer peut-être par une forme d’aliénation et d’ignorance de sa propre culture provençale.

Par contre, l’erreur du groupe “País Nòstre” est beaucoup plus grave. “País Nòstre” n’agit pas par ignorance, il agit par immoralité en trahissant les occitanistes provençaux.

De plus, le groupe “País Nòstre”, confiné à la Région de Toulouse, semble complètement ignorant de ce qui se passe réellement en Provence.

— Aux dernières élections régionales de 2021, en Provence, la liste Oui la Provence s’est présentée avec un programme clairement occitaniste et a été soutenue par le Partit Occitan, par l’Assemblada Occitana et par le PNO. Or, sur cette base occitaniste, Oui la Provence a gagné 2,18% des voix.

— Par contre, le groupe anti-occitaniste “Provença Nacion” ne s’est pas présenté aux élections régionales. Il n’atteint donc pas la légitimité de la liste Oui la Provence.

— En comparaison, dans la Région de Toulouse (appelée abusivement “région Occitanie”), la liste “País Nòstre” n’a eu que 0,76% des voix. “País Nòstre” n’arrive pas au niveau de représentativité de la liste Oui la Provence.

Il est évident que “País Nòstre” a une position irrationnelle et anti-occitaniste. Ce mouvement, qui a peut-être été intéressant dans les années 1990, a trahi aujourd’hui des valeurs d’origine, il a trahi ses compatriotes occitans de Provence et, donc, il a cessé de faire partie du mouvement occitaniste.

L’attaque de “País Nòstre” s’ajoute à la récente attaque contre l’unité de la langue occitane en Provence qui est proférée par une brochure mensongère du rectorat d’Aix-Marseille.

Il est clair qu’en Provence, nous saurons réagir pour restaurer la vérité linguistique et culturelle:

— Le provençal est de l’occitan!

— La Provence est en Occitanie!

******************************

Lo grop “País Nòstre” crèa un escàndol e s’autoexclutz dau movement occitanista***

Venèm d’aprene que lo grop politic “País Nòstre” (que se fa apelar “Occitanie País Nòstre”) ven de far una aliança amb un autre grop politic, “Provença Nacion” (“Prouvènço Nacioun”).

Òr, se saup que lo grop “Provença Nacion” a de posicions ostilas a l’unitat de la lenga occitana: “Provença Nacion” pretend que lo provençau seriá pas dins la lenga occitana: aquela posicion fantasiosa es en contradiccion amb l’occitanitat dau provençau qu’es afortida dempuei lòngtemps per lei lingüistas, per Robèrt Lafont, per Frederic Mistral, per lo Felibritge, per l’Institt d’Estudis Occitans (IEO), per lo Conseu de la Lenga Occitana (CLO) e per lei ministèris de la cultura e de l’eduacion.

L’error de “Provença Nacion” se pòt explicar benlèu per una forma d’alienacion e d’ignorància de sa pròpria cultura provençala.

Per còntra, l’error dau grop “País Nòstre” es fòrça mai grèva. “País Nòstre” agís pas per ignorància, agís per immoralitat en traïssent leis occitanistas provençaus.

Tanben, lo grop “País Nòstre”, confinhat a la Region de Tolosa, sembla completament ignorant de çò que se passa realament en Provença.

— Ai darriereis eleccions regionalas de 2021, en Provença, la lista Òc per Provença se presentèt amb un programa clarament occitanista e foguèt sostenguda per lo Partit Occitan, per l’Assemblada Occitana e per lo PNO. Òr, sus aquela basa occitanista, Òc per Provença ganhèt un 2,18% dei votz.

— Per còntra, lo grop antioccitanista “Provença Nacion” se presentèt pas ais eleccions regionalas. Donc atenh pas la legitimat de la lista Òc per Provença.

— En comparason, dins la Region de Tolosa (apelada abusivament “region Occitània”), la lista “País Nòstre” aguèt solament un 0,76% dei votz. “País Nòstre” arriba pas au nivèu de representativitat de la lista Òc per Provença.

Es evident que “País Nòstre” a una posicion irracionala e antioccitanista. Aqueu movement, que benlèu foguèt interessant dins leis ans 1990, uei a traït sei valors d’origina, a traït sei compatriòta occitans de Provença e, donc, a cessat d far partida dau movement occitanista.

L’ataca de “País Nòstre” s’apond a l’ataca recenta còntra l’unitat de la lenga occitana en Provença qu’es proferida per una brocadura messorguiera dau rectorat d’Ais-Marselha.

Es clar qu’en Provença, sauprem reagir per restaurar la veritat lingüistica e culturala:

— Lo provençau es d’occitan!

— Provença es en Occitània!

Tag(s) : #COMMUNIQUÉ (Fra ), #COMUNICAT( Oc )
Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :